مدرک یا سواد

امروز قرار بود ساعت 7 تمام دانشجویان مهندس..... درس انسان ، طبیعت در پارکینگ دانشگاه جمع بشن، اکثر بچه ها تا 7.20 اومده بودن ولی استاد عزیزمون ساعت 8 تشریف آوردن!!!!! برا ی آغاز یک سفرکوتاه نصفه روزسوار اتوبوس ها شدیم، اولش خیلی ناراحت بودم و بودیم که قرار زود برگردیم ولی بعد از بازدید از اولین مکان واقعا از رفتنم پشیمون شدم که البته تا جایی که من در جریان بودم چند نفر دیگه هم با من هم عقیده بودن چون تنها حسی که در این اردو نداشتم این بود که به عنوان یک دانشجوی معماری دارم از این بناهای تاریخی که هر کدوم هزار ها حرف داره دیدن می کنم چون عین بچه های دبستانی به هر جایی می رسیدیم پیادمون می کردن شوخی و خنده و مسخره بازی و چند تا عکس یادگاری که در بیشتر این عکس ها اصلا خبری از اون بنا نبود و باز سوار می شدیم تا تفریحگاه بعدی!! و فقط افسوسی بود از اینکه به ندانسته هام داره اضافه می شه خلاصه که هیچ کسی پیدا نشد دو کلمه حرف حساب از این همه هنر برای ما بگه جز در برج رادکان که آقای مهندس منوچهر آرین که محقق این بنا بودن و کتابی در این زمینه نیز نوشتن اونجا بودن و برای ما صحبت کردن ولی در هارونیه، اخنگان، فردوسی هیچی :) و این سوال برای هزارمین بار پیش اومد که این دانشگاه آزاد مشهد که این همه ویژگیهای شاخص داره یا همه جا مثل همه؟؟؟؟ البته با اخباری که از چندتا دانشگاههای معماری دارم حس می کنم این خصوصیات از شانس ما اینجا بارز تره
انشا الله خدا یه صبری به ما بده یه وجدان هم به این استادا _ البته نه همشون

2 comments:

Anonymous said...

سلام خانم شالچی خسته نباشین.منم با اینکه بار علمی اردو کم بود موافقم ولی باید قبول کنیم که از ماست که بر ماست.وقتی خود ما بچه ها گروه گروه می شیم و هر گروهی میره دنبال کار خودش نباید انتظار داشت استاد بیاد بگه جون هر کی دوس دارین بیاین براتون صحبت کنم.من اصلا قصد دفاع از کسی رو ندارم ولی باید انصاف داشت.در هر صورت این اردو واسه عوض شدن روحیمون خوب بود.موفق و پیروز باشین.
به امید روزی که همه واقعا همکلاسی و مثل یک خانواده باشیم
hads bezanin man ki boodam!!!

سميرا شالچي said...

سلام به شما دوست گمنام
آره مطمئناً حق با شماست: از ماست که بر ماست
من نمی خواستم این حرف اینجا پیش بیاد ولی مجبورم بگم که متا سفانه من در تمام این بناها از استاد توضیح خواستم ولی یکبار حتی نتونست جواب درست بده بیشتر سوال ها را یا با شوخی رد می کرد و یا جواب بی ربط می داد مثلاً در هارونیه پرسیدم : استاد در مورد کاربرد و ساختار این بنا یک توضیح بدین؟؟ گفت در خانه ی بروجردی ها در کاشان به خاطر محرمیت خانم ها و اعتقادات و فرهنگ آن زمان، دو طبقه است که خانم ها بالا و آقایون پایین بودن اینجا هم چون دو طبقه است احتمالا همچین فلسفه ای داره!!!!!!!!!! بدون هیچ توضیح دیگه ای ..خوب شما باشین چی می گین؟؟؟؟
من مطلبی در مورد هارونیه به زودی در وبلاگ میزارم تا بفهمیم که از کجا دیدن کردیم.
تشکر
شاد و موفق باشید