Construction and Constructivism

ساختار لغوی کلمه کانستراکشن به معنی سازماندهی کردن یا ساختار دادن Constructivism - construction A movement in modern art originating in Moscow in 1920 and characterized by the use of industrial materials such as glass, sheet metal, and plastic to create nonrepresentational, often geometric objects Encyclopedia Constructivism, Russian art movement founded c.1913 by Vladimir Tatlin, related to the movement known as suprematism. After 1916 the brothers Naum Gabo and Antoine Pevsner gave new impetus to Tatlin's art of purely abstract (although politically intended) constructions. Their sculptural works derived from cubism and futurism, but had a more architectonic and machinelike emphasis related to the technology of the society in which they were created. The Soviet regime at first encouraged this new style. However, beginning in 1921, constructivism (and all modern art movements) were officially disparaged as unsuitable for mass propaganda purposes. Gabo and Pevsner went into exile, while Tatlin remained in Russia. In theatrical scene design constructivism spread beyond Russia through the efforts of Vsevolod Meyerhold. مبانی فلسفی به لحاظ مباحث نظری و ساختمان های طراحی شده، یکی از سبک های مهم برای بیان اصول و ارائه ساختمان های مدرن دربین دو جنگ جهانی بود نتایج کانستراکتیویسم در تقابل با دترمنیسم می باشد ابتدا کانستراکتیویسم پیشنهاد طرح کاری را می دهد و سپس افراد شروع به انجام آن کار می کنند تجربیات انسانها یک پروسه ارادی و در اختیار خود انسانها ست کانستراکتیویسم معتقد است که سازماندهی فعالیتهای شخصی انسان، بصورت آگاهانه است و اراده انسان درآن نقش دارد، یعنی هر فردی دارای مشخصات فردی است اما در کنار این موضوع انسان در شبکه هایی از ارتباطات بین خود و دیگران، زندگی می کند انسانها بصورت منفرد از اجتماع قابل فهم و شناخت نیستند در آینده پرسپکتیو بهتری از ایده های امروز و وحدت و گوناگونی در آن واحد وجود خواهد داشت برای جمع گرایی انسانها که چگونه انسان باشیم، آگاه باشیم و در اجتماع باشیم تأکید بر روی فعال بودن و معنادار بودن گسترش خودها به عنوان سیستم های خاص است پروسه ساختار دادن و سازمان دهی از مفهوم قلبی به کانستراکتیویسم conceptual heart Constructivism پیشنه تاریخی: Lao Tzu (6th) Buddha (560 – 477BC) Heraclitus (540 – 475 BC) Giam Battista Vico (1668 – 1744 ) Immanuel kant (1724 – 1804 ) Arthur Schopenhaver (1888 – 1860 ) Hans Vaihinger (1852 – 1933 ) : vico تأکید بر نقش اسطوره و افسانه ها در رشد فکری انسان ها. : Kant تأکید بر قدرت الگوها در فکر کردن ما و او عقیده داشت که افکار و ایده ها اصول ثابتی هستند. در تجربه های ما و مدام اتفاق می افتند. تقسیم بندی آن پروسه ها چیزی است که امروز ما به آن طرح کل و یا چهار چوب می گوییم . : vaihinger او ایده های کانت را تکمیل کرد هدف ذهن و پروسه ذهن نشاند دهنده تنها یک واقعیت نیست، بلکه به افراد این امکان را داده است که در زندگی خود در شرایط گوناگون زندگی، بتوانند واقعیتهای متفاوتی داشته باشد. افراد در شرایط متفاوت دارای درک متفاوت و رفتار متفاوت و دارای واقعیات متفاوتی در زندگی هستند. Friedrich A. Hayek (1952, Nobel Prize): Much that we believe to know about the external words infact , Knowledge about ourselves . پنج اصل برای بیان کانستراکتیویسم 1)Active Agency. 2) Order. 3) Self. 4) Social Preferences Relatedness. 5) Life Span Development. جنبش کانستراکتیویسم روسیه حرکتی در هنر مدرن که خاستگاه آن شوروی بود و در سال 1920 آغاز شد. که بوسیله استفاده از مواد صنعتی مانند شیشه، صفحات فلزی، پلاستیک و .... برای خلق احجام و ترکیبات هندسی شناخته می شد. این سبک تنها سبکی بود که از شوروی ظهور کرد و بر معماری و هنر غرب تأثیر داشت. در سال 1914 جنگ بین روسیه تزاری و آلمان صورت گرفت و در سال 1917 انقلاب سوسیالیستی به رهبری ولادیمیر لنین تحقق یافت. جنگ داخلی تا 1920 با حامیان روسیه تزاری ادامه یافت . نتایج مضر را این شش سال جنگ عبارت بود ازکمبود تولیدات کشاورزی، تولیدات صنعتی و تولیدات ساختمانی . در بحبوحه همین بحرانهای عظیم سبک کانستراکتیویسم که توجه و هدف خود را ساختار قرار داده است در شوروی ظاهر می شود . پایه گذاری این جنبش توسط ولادیمیر تاتلین انجام شد که مربوط به حرکت بنام سوپرماتیسم (هنر برتر) بود. و بعد از آن برادران گابو ایده های انتزاع را وارد کانستراکشن کردند . Gabo, Naum (noum gä’Bo), 1890–1977, Russian sculptor, architect, theorist, and teacher, brother of Antoine Pevsner. Gabo lived in Munich and Norway until the end of the revolution, when he returned to Russia. With Pevsner he wrote the Realist Manifesto (1920), which proposed that new concepts of time and space be incorporated into works of art and that dynamic form replace static mass. His sculptural experiments with constructivism, a movement he helped found, were often transparent, geometrical abstractions composed of plastics and other materials. Gabo's art conflicted with Soviet art directives. In 1922 he left Moscow for Berlin where he taught at the Bauhaus, later moving to England and then to the United States. In 1957 he executed a huge public monument in Rotterdam. نحوة گسترش کانستراکتیویسم در عرصه های معماری با اوج گیری اندیشه های آزادی طلبانه که در طی زمان شکل گرفت و همگام با گسترش عرصه های صعنت و وقوع انقلاب کبیر روسیه، رهبران انقلاب که معتقد به آزادی و اختیار انسانها بودند پس از پیروزی شروع به گسترش مبانی فلسفی خود در هنرهاییکه جنبه های بصری داشتند از جمله معماری، نقاشی و ... کردند. حتی این تأثیرات به لایه های اجتماعی و روانشناسی جامعه نیز نفوذ کرد این تأثیرات که ناشی از آرمانهای انقلابیون بود در تمامی لایه های اجتماعی، روانشناسی و ... وجود داشت که تأثیرآن بر معماری بحث شد. حرکت های موثر بر جنبش کانستراکتیویسم کوبیسم فیوتریسم سوپر ماتیسم Cubism is "the art of painting new compositions by means of elements taken from atainable - rather than visual - reality." (G. Apollinaire). Suprematism represents a logical continuation of Cubism in its striving to give substance to the new non-objective cosmic concept of a spatially integrated world and its structural unity. "I have destroyed the ring of the horizon and stepped out of the circle of things " (Malevich). The constructivists in 1920 regarded Suprematism as an intermediate stage on the way to Constructivism, which derived much of its treatment of space from Malevich's system. Constructivism is the organisation of the given material on the principles of tectonics, structure and construction, the form being defined in the process of creation by the utilitarian aim of the object. (LEF, 1923) Larissa Zhadova - Malevich, suprematism and revolution in russian art, 1910-1930. "The concept of Constructivism arose from Russia. It is applied to an art that utilizes modern structural components instead ofthe usual materials, and pursues constructional aims..."( Hans Richter) جمع آوری مطالب توسط آقای رضا نقدبیشی

2 comments:

علیرضا said...

متن جالبی بود
موفق باشید

عارقه یونسی.م said...

سلام
خوبی شما؟
خیلی زود نظرتون را دیدم و گفتم یک سری به وبلاگتون بزنم مرسی بابت نظر معماریتون
اون عکسی که در بلاگم دید عکسه شیت اول دفترچه مطالعات وضع موجود بوده و البته مطالبه اون کامل وارد وبلاگ نکردم هنوز
امیدوارم همیشه باشد همچو معمار .
بازم سر میزنم تا از ایده های معماریتون بهره ببرم
شاد باشید و موفق